Dentofobia, czyli tak zwany strach przed wizytą u stomatologa pojawia się niemalże u każdego z nas. Mimo rozwoju nowoczesnych systemów bezbolesnego leczenia nadal zmagamy się z tym zjawiskiem i odkładamy wizytę w czasie, co może mieć przykre konsekwencje dla naszego stanu uzębienia.

Dentofobia – skąd się bierze?

Strach przed dentystą może pojawiać się zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci. Często wynika ze złych doświadczeń nabytych w przeszłości, kiedy to wizyty u dentysty wiązały się z bólem. Obecnie istnieje wiele metod leczenia bez bólu, z których pacjent może skorzystać. Na pogłębianie się tego strachu, mają także negatywne opinie bliskich nam osób czy sam dźwięk sprzętu stomatologicznego, od którego pojawiają się ciarki na skórze.

Taki lęk powoduje odwołanie wizyty w ostatnim momencie i próbę „wyleczenia” bolącego zęba domowymi sposobami. Może to jednak doprowadzić do jeszcze większego zaniedbania stanu naszego uzębienia, a w konsekwencji także do chorób jamy ustnej. Powoduje to nie tylko rozwój próchnicy w zębie, ale również wpływa na naszą pewność siebie, która może okazać się niższa ze względu na mało estetyczny wygląd uzębienia.

Jak się objawia?

Wizycie u dentysty często towarzyszy stres oraz lęk. Dodatkowymi objawami okazują się być także ból brzucha, pocenie się, zawroty głowy. Zdarza się, że pacjent potrafi zemdleć, z powodu panicznego strachu, który jest mu ciężko pokonać. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego stomatologa oraz kliniki stomatologicznej.

Jak pokonać?

Istotnym elementem walki z dentofobią jest wybór odpowiedniej kliniki stomatologicznej, która wykorzystuje nowoczesne sposoby leczenia, a przy tym bezbolesne metody znieczulenia swojego pacjenta. Taka wizyta z pewnością będzie przebiegała pomyślnie, a dana osoba poczuje się komfortowo. Warto także podzielić się swoimi obawami z lekarzem. To będzie pomocne w pokonaniu naszego strachu oraz pozwoli faktycznie ocenić, że jest on nieuzasadniony.

Bezbolesne leczenie

W Focus Clinic, w radzeniu sobie ze strachem, pomocne są trzy systemy leczenia bez bólu, z których pacjent może skorzystać. Są to:

– The Wand – jest to znieczulenie, które podaje się pod kontrolą komputera, dzięki czemu pacjent otrzymuje odpowiednią ilość płynu znieczulającego;

– QuickSleeper – w tym przypadku znieczulenie podawane jest za pomocą elektronicznego długopisu, co świadczy o dużej precyzji oraz bezbolesnej aplikacji;

– Piezotome® Cube – służy ono do zabiegów chirurgicznych. Dzięki temu urządzeniu zmniejsza się czas leczenia, a zwiększa bezpieczeństwo pacjenta. Specjalne końcówki sprawiają, że lekarz wykonuje precyzyjne cięcia, a to przekłada się na zmniejszenie bólu, szybsze gojenie oraz mniejszą opuchliznę.