Leczenie bezzębia dla osób z paradontozą

Zdrowy i piękny uśmiech dodaje nam pewności siebie, a wykonywanie codziennych czynności, takich jak rozmawianie, śmianie się czy spożywanie twardych pokarmów, nie sprawia nam trudności i możemy czuć się komfortowo. Jednak są sytuacje, gdy zmagamy się z chorobami przyzębia, które powodują braki w uzębieniu i nasz uśmiech nie wygląda tak, jakbyśmy tego chcieli. Co wtedy zrobić?

Paradontoza to nic innego, jak zapalenie przyzębia. To choroba prowadząca do zainfekowania tkanek przyzębia, a w efekcie powodująca stan zapalny. Jego skutkiem jest niszczenie tkanek, które otaczają zęby, a ochrona i stabilizacja zęba zostają naruszone. Rezultatem może być utrata kilku bądź nawet wszystkich zębów.

Powody powstania paradontozy

Wiemy nie od dziś, że prawidłowa higiena jamy ustnej to podstawa. Dlatego tak ważne jest wyrobienie odpowiednich nawyków dbania o higienę zębów. Kamień nazębny i osad stanowią kolejną przyczynę powstania paradontozy. Rozmnażanie się bakterii znajdujących się na powierzchni zęba powodują infekcję dziąseł, która prowadzi do infekcji kości, a w wyniku tego do pojawienia się zaawansowanej choroby przyzębia i utraty zęba/zębów. Innymi przyczynami powstania paradontozy są m.in. palenie papierosów, nieodpowiednia dieta, ale także podłoże genetyczne – paradontoza to choroba dziedziczna.

Jak leczyć bezzębie przy paradontozie?

W leczeniu bezzębia zalecane jest leczenie implantologiczne. W Focus Clinic wykorzystujemy opatentowane metody leczenia, które pozwalają na natychmiastową obudowę zębów, a wszystkie funkcje szczęki przywrócone są natychmiast. Rozwiązaniem dla osób zmagających się z bezzębiem lub potrzebą usunięcia wszystkich zębów w łuku spowodowanych zaawansowaną chorobą przyzębia jest zastosowanie metody All-on-4® szwajcarskiej marki Nobel Biocare®. W kości żuchwy i szczęki wszczepiane są cztery implanty (lub więcej, w zależności od warunków medycznych), na których osadzana jest początkowo praca tymczasowa, a następnie po wgojeniu się implantów finalna praca protetyczna. Pacjent nie pozostaje bez zębów ani jednego dnia.

Rozwiązaniem dla osób ze znacznymi zanikami kostnymi będą także implanty zygomatyczne, które są dłuższe od standardowych implantów, ich długość wynosi nawet 50 mm. Implanty zygomatyczne wszczepia się w kości jarzmowe. Na tych tytanowych śrubach, podobnie jak w przypadku metody All-on-4®, na stałe mocowana jest proteza. Pacjenci z paradontozą często słyszą odmowę w przypadku leczenia implantami, jednak implanty zygomatyczne zawsze dadzą radę i sprawdzą się jako metoda leczenia odpowiednia w każdych warunkach anatomicznych. Nie potrzebna jest tutaj regeneracja lub przeszczep kości, które są niezbędne w przypadku tradycyjnych rozwiązań, dlatego skracają się procedury chirurgiczne.

Leczenie implantologiczne to najskuteczniejsza metoda w przypadku leczenia bezzębia dla osób z paradontozą. Wyjmowana proteza odchodzi w zapomnienie, a pacjent może cieszyć się swoim nowych uśmiechem bez żadnych obaw. W Focus Clinic na co dzień spotykamy się z trudnymi przypadkami, z którymi nasz doświadczony zespół specjalistów potrafi sobie poradzić, a nasi pacjenci wychodzą od nas z uśmiechem na twarzy.

5/5 - (2)